Resultatorienteret SEO-strategi

Gennem en nøje tilrettelagt SEO-strategi – baseret på dine forretningsmål og konkurrenceniveau i din branche – tiltrækker jeg relevante kundeemner fra Google til din hjemmeside.

"Scribus har hjulpet os med hele SEO-værdikæden - lige fra indledende analysearbejde til løbende optimering. Vi har været glade for både tilgangen og resultaterne, og jeg sender uden tøven en anbefaling afsted."
Mathias Brask
COO, TwoWheelCompany
5/5

Den gode SEO-strategi: Sådan lykkes vi

Jeg bruger følgende fremgangsmåde til at lægge en resultatorienteret strategi, der giver dig topplaceringer i Googles søgeresultater:

  1. Indledende analyser – søgeordsanalyse og linkanalyse
    Baseret på en analyse af dit marked, herunder inspiration hos dine nærmeste konkurrenter, udvælger jeg de søgeord og links, vi skal gå efter. 

  2. Klargøring af indholdsstrategi og linkbuilding.
    Næste step i strategien – vi skal prioritere arbejdet. Hvilket indhold skal laves, og hvordan får vi de links, vi skal have? Og hvilken rækkefølge skal arbejdet foregå i?

  3. Eksekvering.
    Indholdsproduktion og linkbuilding begynder. Kontakt til relevante samarbejdspartnere iværksættes. Generel optimering af hjemmesiden sættes i gang.

søgeordsanalyse grafik

Kort sagt: Den gode SEO-strategi lykkes, når Google anerkender din hjemmeside som en autoritet – og forstår nøjagtigt, hvilke søgeord du vil til tops på.

Fra start til slut gør jeg SEO transparent for dig, så du aldrig er i tvivl om, hvad du betaler for – og hvor vi er i processen.

Brug for en SEO-strategi, der rent faktisk giver resultater?

Jeg får dig helt i mål – og til tops på Google. Udfyld formularen herunder, og så vender jeg tilbage med en uforpligtende vurdering af din hjemmeside – og hvordan vi lægger den helt rette strategi for dit SEO-arbejde.

"Vi har været meget glade for den professionelle tilgang til arbejdet, kvaliteten i det samt de hurtige svartider og den effektive eksekvering"
Christian Jensen
Content-ansvarlig, Frie A-kasse

FAQ: Arbejdet med SEO-strategier

Herunder svarer jeg på hyppigt stillede spørgsmål til det SEO-strategiske arbejde. 

Hvad koster en SEO-strategi?

En SEO-strategi koster typisk omkring 10.000-20.000 kroner. Det afhænger af størrelsen på din hjemmeside, dit ambitionsniveau og det generelle konkurrenceniveau i din branche. 

Honoraret går primært til søgeords- og linkanalyse, content-strategi og -planlægning, samt arbejdsplan og prioritering. 

Hvordan lykkes man med sin SEO-strategi?

For at lykkes med SEO skal vi grundlæggende lykkes med værdifuldt indhold til hjemmesiden, gode brugeroplevelser og stærke links.

Det lyder enkelt – men det kræver et grundigt forarbejde for at komme bedst muligt i mål med ovenstående.

Hvorfor laver man en søgeords- og linkanalyse?

Et grundlæggende stykke analysearbejde er vigtigt for primært at finde ud af, hvilket indhold vi skal lave, og hvilke links vi skal bygge. 

I søgeordsanalysen finder vi både primære søgeord (typisk med mange månedlige søgninger) og lidt mere branchespecifikke søgeord (disse kaldes long-tail søgeord – og er ofte længere fraser).

I linkanalysen kigger vi på, hvilke links du allerede har – og hvilke vi skal gå efter at bygge. Det kan igen både være generelle links, og mere branchespecifikke links. 

Sætter jeg selv indhold ind på din hjemmeside?

Jeg foretrækker at være så hands-on som muligt, så jeg løbende kan eksperimentere med opsætning af indholdet samt f.eks. sidetitler og metabeskrivelser.

Derfor vil jeg fra starten af samarbejdet bede om adgang til din hjemmesides backend og relevante analyseværktøjer (såsom Google Analytics og Google Search Console).

Hvornår kan du forvente resultater på din SEO-strategi?

Tidsrammen for resultater på din SEO-strategi varierer meget og afhænger af flere faktorer:

  1. din hjemmesides autoritet (hvor gammel er den, hvor stærkt er dit brand)

  2. det eksisterende indhold (er der tænkt relevante søgeord ind, er indholdet værdifuldt for dine kunder?)

  3. din linkprofil (har du stærke, relevante backlinks – og har du sørget for at optimere dine interne links?).

Helt generelt: Desto længere nede du starter i det online hierarki, jo længere tid tager det.

På samme måde har dit budget en direkte effekt: Hvis jeg arbejder mange timer på din hjemmeside, går det naturligvis hurtigere med at se resultater, end hvis jeg arbejder få timer.

Jeg har arbejdet med stærke kunder, hvor jeg har kunnet se en målbar effekt efter en uges arbejde. Og jeg har bygget kunder op fra bunden, hvor der først var solide resultater efter tre-seks måneder. 

De 4 SEO-elementer

Arbejdet med SEO handler i bund og grund om at gøre Google glad. Google kigger på fire faktorer, når de skal rangere din hjemmeside: Ekspertise, Erfaring, Autoritet, Troværdighed. 

De fire faktorer fungerer ikke uden hinanden. Derfor bør arbejdet med SEO altid foregå som et samspil mellem dem.

Ekspertise

Du skal være eksperten – dine kunder skal gå til dig, når de vil være klogere og har brug for hjælp.

Når kunderne vil have løst fagspecifikke problemer, skal de naturligt tænke på dig.

Erfaring

Google vurderer erfaring som meget værdifuldt – har et domæne alder på bagen, er det typisk mere troværdigt.

Og desuden har det haft tid til at opbygge vigtig ekspertise. 

Autoritet

Hvis du er den, der sætter dagsordenen i din branche, er du en autoritet.

Det kan du bl.a. sikre dig ved at lave markedets bedste indhold og være den, konkurrenterne naturligt refererer til. 

Troværdighed

Hvis du holder en objektiv tone og altid holder dig til sandheden, har du en stor fordel i Googles øjne.

Og naturligvis også i dine kunders. For hvem elsker ikke en virksomhed, der fortæller tingene, som de er?