SEO-strategi

Jeg driver relevant trafik til din hjemmeside gennem en nøje tilrettelagt SEO-strategi og efterfølgende eksekvering.

Den gode SEO-strategi

Den gode SEO-strategi lykkes, når Google forstår, hvad din side handler om – og ser den som en autoritet indenfor dit fagområde.

Udover at producere relevant indhold til din hjemmeside, bruger jeg følgende fremgangsmåde til at sikre høje rangeringer i Googles søgeresultater.

  1. Gennemgang af din forretning og hjemmeside og dertilhørende nøgleordsanalyse.
    – Hvilke nøgleord bør du fokusere på, og hvordan skal du implementere dem?

  2. Klargøring af den overordnede strategi for indholdsproduktion og linkbuilding.
    – Herunder grundlæggende prioritering af arbejdet, hvor vi selvfølgelig tager det vigtigste først. 

  3. Eksekvering.
    – Outreach til samarbejdspartnere og andre relevante links begynder. Tekstarbejdet sættes i gang.

Hele vejen igennem vil jeg gøre SEO så transparent for dig som muligt, så du aldrig er i tvivl om, hvad du betaler for – og hvor vi er i processen.

Har du brug for webdesign eller grafisk design i det hele taget, anbefaler jeg altid Ulla Skov

FAQ: Arbejdet med SEO-strategier.

Hvordan lykkes man med sin SEO-strategi?

Som sådan mener jeg faktisk ikke, at der findes “SEO-tiltag” – jeg mener, at der findes værdifuldt indhold, gode brugeroplevelser og gode links.

Hvis man optimerer på disse tre elementer, lykkes man med sin SEO-strategi.

Hvorfor laver man en nøgleordsanalyse?

Så vi ved, hvilket indhold vi skal producere.

I nøgleordsanalysen finder vi både primære nøgleord (typisk med mange månedlige søgninger) og lidt mere branchespecifikke nøgleord (disse kaldes long-tail nøgleord – og er ofte længere fraser).

Sætter jeg selv indhold ind på din hjemmeside?

Jeg foretrækker at være så hands-on som muligt, så jeg løbende kan eksperimentere med opsætning af indholdet samt SEO-titler og metabeskrivelser.

Derfor vil jeg fra starten af samarbejdet bede om adgang til din hjemmesides backend og relevante analyseværktøjer (såsom Google Analytics og Google Search Console).

Hvornår kan du forvente resultater på din SEO-strategi?

Tidsrammen for resultater på din SEO-strategi varierer meget og afhænger af flere faktorer.

De vigtigste faktorer er:

  1. din hjemmesides autoritet (hvor gammel er den, hvor stærkt er dit brand)

  2. det eksisterende indhold (er der tænkt relevante nøgleord ind, er indholdet værdifuldt for dine kunder

  3. din linkprofil (har du stærke, relevante backlinks – og har du sørget for at optimere dine interne links?).

Det er klart – desto længere nede du starter i det online hierarki, desto længere tid tager det.

På samme måde har dit budget en direkte effekt: Hvis jeg arbejder mange timer, går det naturligvis hurtigere med at se resultater, end hvis jeg arbejder få timer.

Jeg har arbejdet med stærke kunder, hvor jeg har kunnet se en målbar effekt efter en uges arbejde. Og jeg har bygget kunder op fra bunden, hvor der først var målbare resultater efter tre måneder. 

De 4 SEO-elementer

Arbejdet med SEO handler i bund og grund om at gøre Google glad. Google kigger på fire faktorer, når de skal rangere din hjemmeside.

De fire faktorer fungerer ikke uden hinanden. Derfor bør arbejdet med SEO altid foregå som et samspil mellem dem.

Autoritet

Du skal være eksperten, og dine kunder skal gå til dig, når de vil være klogere og har brug for hjælp.

Google belønner dig, hvis du er en autoritet indenfor dit felt – så sørg for det!

Troværdighed

Din hjemmeside skal være hurtig og æstetisk, og designet skal spille perfekt sammen med dit brand.

Dine brugere skal føle sig sikre i dit selskab. Det giver øget troværdighed.

Indholdsstruktur

Dit vigtigste indhold skal præsenteres først, og din hjemmesides navigation skal være nem og intuitiv.

En stabil og god indholds-struktur sikrer minimal spildtid på din side.

Relevans

Du skal holde den røde tråd, svare på dine kunders spørgsmål og være deres informationsbank.

Når du holder dig til emnet og møder dine kunders behov, sikrer du relevans.