SEO tekster og online kommunikation

Jeg skriver SEO tekster optimeret mod at rangere højt i Googles søgeresultater og konvertere dine besøgende til betalende kunder.

Skaber dit indhold for få resultater?

Er du kørt sur i arbejdet med inspirerende og søgemaskineoptimerede tekster (SEO tekster)? 
Lad mig gøre det for dig.

Jeg skriver blandt andet følgende for din virksomhed:

  1. Blogindlæg og andet content marketing
  2. Salgstekster, produkttekster og kategoritekster
  3. Andet forefaldende tekstarbejde til hjemmesiden

Jeg tager mig selvfølgelig også af resten af din online kommunikation.

  • Din virksomheds mission, vision og værdier (en kernefortælling)
  • Opslag til din virksomheds LinkedIn- og Facebookprofil
  • Andet forefaldende skriftligt kommunikation (f.eks. pressemeddelelser og vigtige outreach mails)

FAQ: SEO tekster og hjemmesidekommunikation

Hvad er SEO tekster helt præcist?
En SEO tekst er, kort sagt, en tekst optimeret mod at rangere højt på et bestemt nøgleord i Googles søgeresultater.

Men SEO tekster er efterhånden blevet et ret udvandet begreb. Jeg har mødt kunder og kollegaer med den opfattelse, at SEO tekster nærmest er rent spam, der kun skrives med henblik på at rangere – uden at skabe værdi for de brugere, der skal læse dem.

Det er, efter min mening, helt forkert. Både fordi Google efterhånden er så dygtige til at spotte værdiløst spam, at det er stort set umuligt at rangere på indhold af lav kvalitet.

Men også fordi min opfattelse af gode SEO tekster er en helt anden. Jeg mener ikke faktisk slet ikke, at der som sådan findes gode “SEO-tekster” – jeg mener, at der findes velskrevne tekster, der er skrevet direkte til målgruppen.

En god SEO tekst er målrettet et specifikt behov og en unik søgeintention hos din bruger.

Den skaber værdi for dine brugere ved at løse et konkret problem og svare kort og præcist på et spørgsmål.

En anden fordel ved gode SEO tekster er, at du kan få flere featured snippets. Altså det svar/informationsboks, Google bringer i søgeresultaterne.

Endnu en fordel ved at svare kort og præcist på dine brugeres spørgsmål – altså at skrive gode SEO tekster.

Hvordan skriver man SEO tekster til en hjemmeside?

Skriv dine SEO tekster til din hjemmeside, så de skaber værdi for dine brugere – og dermed for dig.

Ingen tricks, ingen spam, ingen bullshit.

SEO tekster bruges primært til blogsider, der er designet til at tiltrække relevant trafik. Disse blogsider skal ideelt set være optimeret mod et behov per side.

SEO tekster kan dog også bruges til produktsider, hvis man vil have et stykke tekst under den primære salgstekst, der er designet til at give den potentielle kunde ekstra information til at basere købsbeslutningen på.

Hvor lang skal en SEO tekst være?

En SEO tekst skal være præcis så lang, at den svarer på din brugers spørgsmål og opfylder din brugers søgeintention. Hverken mere eller mindre. Derfor kan man ikke sige, at den f.eks. skal være 500 eller 1000 ord lang.

Det er dog klart, at det er de færreste spørgsmål, der kan besvares med 100 ord. Derfor vil de fleste SEO tekster være over 500 ord.

Det giver dog ikke mening at have en standardlængde, da nogle spørgsmål kan besvares på få hundrede ord, mens andre kræver længere indlæg på flere tusinde ord.

Hvad koster SEO tekster?

Prisen på en SEO tekst afhænger af mange faktorer, herunder tekstens omfang, konkurrencen på emnet, emnets sværhedsgrad (hvor meget research det kræves) og tekstforfatterens kvalifikationer og timepris.

Du er altid velkommen til at kontakte mig med henblik på tilbud på en opgave. Jeg kan hurtigt vurdere ovenstående faktorer og kan dermed vende hurtigt tilbage med et uforpligtende tilbud.

Læser mine kunder virkelig mine SEO tekster?

Det er en myte, at ingen rigtig læser noget længere. Dine kunder læser, hvad der er relevant for dem. Og hvis du har ramt deres søgeintention med korrekt optimeret indhold, læser de selvfølgelig, hvad du har skrevet.

Herunder er opsætningen desuden essentiel, og du bliver nødt til at hjælpe dine brugere så meget som muligt.

Brug korte afsnit, rigeligt med overskrifter en læsevenlig skrifttype og god linjeafstand.

Jeg har skrevet speciale om opsætning og strukturering af hjemmesidekommunikation, hvor jeg undersøgte, hvad der hjælper den gode læseoplevelse på vej.

Jeg hjælper derfor gerne med at optimere strukturen på din hjemmesidekommunikation.