Kundeportefølje

Digital strategi med LinkedIn i fokus

Vikarbureauet BlueCollar er Danmarks førende specialistbureau inden for udenlandsk arbejdskraft og særligt polske vikarer

Den stærke virksomhed havde længe haft et ønske om en øget digital tilstedeværelse, særligt med fokus på LinkedIn – men også med inddragelse af kanaler som SEO og Google Ads. 

Strategien har været et fokus på virksomhedens unikke vilkår for vikarerne og de mange ting, de gør for at styrke branchen overordnet set. 

Vi har sørget for at fremhæve de fantastiske samarbejder med nogle af Danmarks største virksomheder indenfor byggeri og produktion, og vi har haft masser af givende medieomtale.

All-in på digital strategi med SEO og Google Ads i fokus

Udgangspunktet for samarbejdet med illuhair var klart: Hjemmesiden skulle have mere relevant trafik igennem nøje udvalgte søgeord.

Måltsætningen var kort sagt at dominere søgeresultaterne. Illuhair er i en branche med hård online konkurrence, hvor søgeresultaterne er præget af mange reklamer. Derfor er indsatsen både på det organiske (SEO) og betalte (Google Ads og Facebook Ads).

Hos illuhair er der et 100% klart fokus på at være kundens nærmeste sparringspartner, hvor man altid får en objektiv vurdering. Det kræver oplysende indhold, der ikke har for meget fokus på at sælge – men at give værdifuld information.

Igennem arbejdet med illuhair har vi udover de vigtigste faglige fraser som “smp behandling” og “scalp micropigmentation” opnået en række vigtige topplaceringer på fraser som “hårtransplantation” og “hårtab mænd”.

Ny hjemmeside med produktfokus på digitale skilte

Samarbejdet med Vang og Karlskov er defineret ud fra et helt klart mål: At skille sig ud i en branche, der ofte er præget af mangefuld kommunikation.

Jeg har for at udvikle en ny hjemmeside med fuldt fokus på kernefunktioner, gode brugeroplevelser.  og overskuelighed – produkterne skal i spil, og brugeren skal ledes direkte til dem.

Jeg har arbejdet med et indledende SEO-fokus på LED-skærme, som vi deler og i udendørs og indendørs skilte.

Indholdet er baseret på oplysning og kommerciel hensigt – uden at bombardere brugeren med unødvendig information

Målet er først at dominere søgeresultaterne på skilte, hvorefter vi starter det rigtige arbejde med akustikløsningerne, der er præget af hårdere konkurrence i søgeresultaterne.

Nye hjemmesider og SEO-strategi

Advokatfirmaet Dickmeiss havde i første omgang brug for hjælp til at tiltrække flere organiske besøgende til deres primære hjemmeside.

Igennem arbejdet har jeg opnået topplaceringer på vigtige søgeord som “Advokat Odense”, “Boligadvokat Odense” og “Sagsøg”.

Derudover var der brug for en ny side kun til forsvarssager. Den har jeg hjulpet med at designe igen ud fra en separat nøgleordsanalyse, med et fokus på gode brugeroplevelser. Jeg har skrevet alt indhold til siden, der kan ses her.

Siden rangerer nu nummer 1 på “Forsvarsadvokat Odense”.

Ny hjemmeside med SEO og blog i fokus

Tyrsbjerglund Anlægsgartner havde brug for komplet ny hjemmeside med tilhørende SEO og produktion af hjemmesidetekster. 

Vi fortsatte strategien gennem en nystartet blog, der skal fungere som informationsbank, som jeg er ansvarlig for at promovere gennem sociale medier.

Ejer Niels Kristian og jeg har sammen udarbejdet strukturen til blogemnerne. Kombinationen af hans ekspertise indenfor anlægsgartneri og mit blik for SEO har skabt et stærkt indholdsunivers.

Brandkommunikation på SoMe og hjemmesider

GML-HR havde brug for hjælp til brandkommunikation.

Jeg har arbejdet på engagerende indhold til deres tre hjemmesider og sociale medier. Jeg har hjulpet GML-HR på både deres primære side, deres retailside og deres nye side FranchiseMatch. Jeg har lavet nyt indhold og redesignet noget af det gamle.

Igennem tæt samarbejde med partnere og marketingansvarlige har jeg hjulpet med at styrke GML’s samlede kommunikationsudtryk og skabt nye muligheder for konstruktiv interaktion med kunder

Tekster til ny hjemmeside

Normal lancerede i 2017 ny hjemmeside, og jeg stod for at skrive deres produkt- og kategoritekster.
Arbejdet blev udført i samarbejde med Normal’s marketingafdeling.

“Jacob har arbejdet målrettet og konkret og har løst enhver opgave til fuld tilfredsstillelse for Normal og undertegnede.

Jeg giver hermed mine bedste anbefalinger til Jacob Petersen.”

– Rasmus Bach Nielsen, Marketingkoordinator, Normal A/S

Forfatter af blogindlæg

Hos HUSET Middelfart har jeg produceret både B2B og B2C blogindlæg til deres online blog.

Disse er skrevet i tæt samarbejde HUSET’s marketingafdeling.

“Jacob er en egagageret og professionel tekstforfatter, som mestrer fagets mange facetter.

Det er nemt at briefe Jacob på nye opgaver, for det kræver ikke meget forklaring. Han finder hurtigt essensen af det, der skal skrives – og leverer efterfølgende en tekst, som altid er både velskrevet, gennemarbejdet og færdig til tiden.”

– Louise Lyngsø Kjærulff, Marketingansvarlig, HUSET Middelfart

Copywriting

For greatcontent har jeg til dags dato gennemført 100 forskellige ordrer med en afvisningsprocent på 0%.

Kundernes feedback har været særdeles positiv, og jeg har således sprængt forventningerne for de fleste. 

“Jacob Petersen has received very positive feedback for his work, often exceeding client expectations.

He has proven himself to be a very reliable writer as he has outstanding cancellation and rejection rates of 0%.

Mr Petersen has always been a dependable and flexible writer and we would be glad to recommend his services as a copywriter.” 

– Catherine Flynn, Production Manager, Great Content