Resultat- og praksisorienteret SEO-rådgivning

Få resultatorienteret rådgivning i SEO og tiltræk flere købeklare besøgende fra Google. Fuld fokus på reel værdiskabelse – fra start til slut.

Jacob har hjulpet med SEO på forretningskritiske søgeord, som han har fået øverst på Google. Vi har oplevet grundig rådgivning, og jeg sender dermed en stor anbefaling videre."
5/5

Hvad er SEO-rådgivning, og hvordan arbejder jeg som SEO-rådgiver?

Rådgivning i SEO kan være mange ting, men først og fremmest er det afdækning og indfrielse af dit potentiale i Googles søgeresultater.

  • Hvilke muligheder har du for at rangere i Google?
  • Hvilke søgeord bør du gå efter, og kan du realistisk forvente at komme til tops på dem?
  • Kan du tjene penge på de søgeord, du gerne vil gå efter?
  • Og, vigtigst af alt: Hvordan kommer vi i mål med ovenstående?

I denne video præsenterer jeg 3 ting, der er vigtige i arbejdet med SEO-rådgivning – alt bliver uddybet på denne side.

Jeg yder rådgivning om alle aspekter af SEO som disciplin, herunder følgende:


Samt andre forefaldende SEO-opgaver, der relevante for din forretning.

Uforpligtende dialog om SEO-rådgivning

Som SEO-rådgiver er jeg resultatorienteret og effektiv – og forklarer selv det mest tekniske på en brugervenlig måde. 

Jeg tilbyder altid en uforpligtende dialog om et eventuelt samarbejde. 

"Jacob er en dygtig kommunikatør, der er særligt skarp til SEO og hjemmesidetekster. Han har lavet arbejde for os i GML-HR siden slutningen af 2019, og vi har været meget tilfredse med hans indsats, der bærer præg af grundighed og hurtig eksekvering."
Søren Laigaard-Andersen
Partner, GML-HR

SEO-rådgivning som enkeltydelse

Jeg får jævnligt henvendelser fra kunder, der ønsker min hjælp til at løse en specifik SEO-opgave. Det gør jeg altid gerne.

Det kan f.eks. være, at du har 10 søgeord, som jeg skal vurdere, om du realistisk kan komme til tops på.

Baseret på en søgeordsanalyse kan du derefter vælge enten at løse selve optimeringen in-house eller hyre mig ind til at hjælpe med eksekveringen.

Det kan også være, at du er i tvivl om, hvilket hjemmesidesystem der er bedst SEO-mæssigt, og om det kan spille sammen med resten af din forretning.

Her hjælper jeg også med at vurdere dine reelle behov rent SEO-mæssigt, og om du på den baggrund skal gå med f.eks. WordPress eller et andet system.

Fast tilknyttet SEO-rådgiver

For en række kunder hjælper jeg med SEO-rådgivning hver måned. I disse samarbejder løser jeg både faste og forefaldende opgaver, ligesom jeg jævnligt hjælper med sparring om problemstillinger inden for SEO.

Jeg har ingen abonnementspriser og afregner altid baseret på tid brugt eller en på forhånd aftalt projektpris.

FAQ: SEO-rådgivning

Hvad kan rådgivning i SEO hjælpe dig med?

SEO-rådgivning giver dig et overblik over dit SEO-potentiale. Det giver dig en drejebog for den retning, du skal tage dit SEO-arbejde, og det kan samtidig hjælpe dig med at tilpasse dine andre marketingaktiviteter, så der skabes digital synergi.

Den gode SEO-rådgivning hjælper dig med at træffe de beslutninger, der er bedst for din forretning.

Hvad kan rådgivning i SEO ikke hjælpe dig med?

SEO-rådgivning er ikke eksekvering. SEO-rådgivning hjælper dig ikke med at skrive tekster, gøre din hjemmeside mere brugervenlig og bygge links til din hjemmeside.

Men SEO-rådgivning sørger for, at du har fundamentet på plads til at lave korrekt og hensigtsmæssig eksekvering, så du bruger dine ressourcer bedre og mere effektivt.

Hvorfor investere i SEO-rådgivning?

SEO-rådgivning er både gavnligt for dig og dine kunder.

Med veludført SEO-rådgivning er du klar til veludført SEO-eksekvering, og dermed har dine kunder nemmere ved at finde dig i søgeresultaterne – og du tjener flere penge på glade kunder, der får den info, de har brug for.

Hvad koster rådgivning i SEO?

Noget rådgivning tager længere tid end andet. F.eks. er en grundig afdækning af potentialet for 10 søgeord en noget anden ydelse end at vurdere, om en landingsside er SEO- og brugervenlig.

Jeg tager en timepris på 750 kroner, og de fleste af mine rådgivningsopgaver tager mellem 5 og 15 timer. 

Tjekliste: Hvad skal din SEO-rådgiver kunne?

Din SEO-rådgiver skal have følgende kvalifikationer, før du med ro i sindet kan hyre vedkommende:

  • Hands-on erfaring med SEO, herunder både at skrive tekster, bygge links og arbejde med SEO-venlige hjemmesider
  • Kunne arbejde strategisk med både on-page SEO og off-page SEO
  • Dokumenteret gode resultater fra mange forskellige slags hjemmesider
  • En evne til at forklare selv de mest tekniske ting på et niveau, hvor du også forstår det
  • En forståelse for hjemmesiders opbygning, og hvordan Google læser indhold på en hjemmeside
  • En evne til at give dig en realistisk tidshorisont for, hvornår du kan opnå resultater
  • Er opdateret på nyeste Google algoritmeopdateringer, men stirrer sig ikke blind dem
  • Formår at rådgive ud fra både dine og dine brugeres bedste interesser
  • Giver transparent rapportering, der ikke drukner i ligegyldige data

Hvorfor skal du vælge mig som SEO-rådgiver?

Jeg matcher med alt det ovenstående 😊

Og så lægger jeg gerne hånden på kogepladen: Hvis du kan finde en af mine nuværende eller tidligere kunder, der kan sige et dårligt ord om mig eller har været utilfreds med min ydelse, skal du vælge en anden SEO-rådgiver end mig. 

"Vi har været meget glade for den professionelle tilgang til arbejdet, kvaliteten i det samt de hurtige svartider og den effektive eksekvering"
Christian Jensen
Content-ansvarlig, Frie A-kasse
5/5